Sunday, April 13, 2014

Sedekah itu murahkan rezeki

Salam bloggers terutama sekali ahli2 shaklee ;)

Adakah anda semua di dalam kebingungan. Tak tahu mana nak mula. Nak post gambar tak boleh. Nak post set serba salah. Takut kene terminated dan suspen.

Tahukah anda sebaik2 pemberi rezeki itu adalah Allah. Sy pembaca tegar buku " mudahnya menjemput rezeki "karya oleh fathuri salehudin..

Kalau saya down dan motivasi rendah yg amat sangat. Sy akan baca semula buku ini untuk naik kan tahap motivasi dan yakinkan diri dgn mengatakan rezeki itu daripada Allah.

Capture pic ni sy ambil dr glosari buku ni. Amalan yg sy sendiri telah praktikkan. Sedekah.

Berapa kali anda bersedekah sebulan? Berapa nilai nya? Adakah anda risau dan gundah ketika duit di masukkan ke tabung masjid? Kalau ye..hati anda belum cukup tenang.

Sy ada terbaca kisah org yg join seminar dr.azizan. time pergi masjid sedekah kan note paling besar dlm beg duit yg anda ada. Kalau rm100. Rm100 la anda masuk kan. Sy dh buat. Mmg hasilnya rezeki melimpah ruah. Org ramai dtg beli shaklee. Sy naik rank anak2 shaklee semua menjadi.

Sy yakin Allah telah balas kebaikan sy bersedekah. Tahu tak yang buat baik nisbahnya 1:10..

Bersedekah tak akan membuatkan kita miskin malah ia bantu menolak bala dan membersihkan rezeki kita. Sbb selalunya dlm rezeki kita bukan semuanya rezeki kita. Cnth nya : anda dpt gaji..rm600 byr duit kereta, rm300 makan, rm200 makan pakai anak sekolah. Tolak itu ini tinggal 300 duit yg tinggal. Itu aje lah rezeki anda. Yg lain rezeki org yg uruskan kereta, rezeki org kedai runcit.

Maka jangan kedekut. Berkongsilah. Insyaallah rezeki akan lebih berlipat ganda. Insyaallah

# sapa berani sahut cabaran bersedekah. Rezeki anda pasti melimpah ruah.  Sbb rezeki itu lebih mudah di jemput dr di cari ;)

No comments:

Post a Comment