Monday, February 7, 2011

SAPE NK DUIT ? ANGKAT TGN.. HEHEEH

Hai..

arini tetibe je nk cite pasal duit.




Actually im new la kat dlm bidang duit2 ni.. ada org nk saving main duit KUTU, saving sendri.. n mcm2 lagi.. yg paling selamat ASB...

nak di jadi kan crite.. aritu aku ada buat akaun RHB.. and sorg staff tu cdgkan aku amik loan under rhb , which is related to ASB.. namanye ASB 4..

MACAM MANE NAK MASUK? ok.. good question..

Actually, korg bole buka mane2 bank kot (MY BF BUAT UNDER MAYBANK)

OK.. pinjaman yg aku amik ialah 34k.. and kene ikat selama 25thn..
so .. bulan2. .aku kene masuk kan rm200 termasuk insuran under tokio marine..

ape yg best kat cini ialah.. korg msukkan bulan2 rm200 selama 25 thn.. korg akan dpt pulangan dividen 100% setiap tahun.. cm aku punye ni.. dividen rm2000 akan di masukkan dkt ASB..
tpi kene ingat.. duit rm200 yg korg masukkan setiap bulan tu.. tak leh kua.. kecuali korg dh abes byr rm34K tu.. so.. bile dh abes byr 34k tu. .korg akan dpt sijil.. sijil tu korg leh tunaikan .. dpt la korg rm34k.. sekelip mata..
(cara bagus nk simpan duit.. insyaallah)

so, yg bole amik cume dividen je la.. utk lagi jimat dan bijak.. korg pusing je duit dividen tu utk byr bulan2.. kan senang.. hehee

Paham tak? hehe.. for more detail.. korg dtg la kat mane2 bank.. utk wt loan ni..

agak berbaloi rasa nye..
bole simpan wt kawen.. haha.. berangan lagi.. :)

ada sape2 berminat?
ini bukan along.. i cume nk tolong. .^^

ok.. bubye..

No comments:

Post a Comment