Wednesday, June 7, 2017

Berpuasa di bulan ramadhan dan pregnant pulak huhu

Hari ni ramadhan ke 12. Pregnant and fasting? Sangat mencabar..

Lenguh, lapar, penat, haus sume ada.
Ni baru lepas sapu makmal dan kemas makmal. Terus rasa flattt..

Macam nak buka je. Hahaha. Serius rasa lapar padahal baru kul9 pagi haa..
Orang cakap kalau mengandung kalau lapar buka je.

Ni pun dh dua hari tak puasa.
Tak larat. Kene fikirkan baby juga.
Xleh selfish sibuk nak cukup puasa bagai

Ada yang cadangkan untuk puasa selang-selang. Ooo ye. Hari ni 26minggu dan 4 hari.

Alhamdullilah baby aktif. Kicking-kicking saje. Ibu berkira-kira nak buka hari ni. Sebab cam letih nau nau pagi ni..

Tgk lah macam mana nanti. Kita tak nak risikokan bayi..anyway smlm kita pergi check up.

Berat ainan turun 300 gram. Berat ibu plak naik 300 gram. Secoet je naik. Mungkin sebab bulan puasa hehe..

Dah masuk bulan ke 7 ni rasa cam penat je. Adudu xlaratnya lah. Minggu ni dah bolehlah basuh-basuh baju baby.

Dah masuk bulan ke 7 kan. Ok nak cari balik checklist. Apakah yang perlu di buat bila dah 7bulan ni. Ok bye..

No comments:

Post a Comment