Saturday, July 5, 2014

BERAT TURUN DENGAN KONSISTEN DENGAN 3 STEP DIET SHAKLEE

3 STEP DIET SHAKLEE

Adalah menjadi kebiasaan masyarakat kita baik lelaki mahupun perempuan memang mengidamkan berat badan yang ideal. Ingin terlihat kemas dan teratur badan yang kurus adalah asetnya. Kalau suatu masa dulu tergolong dalam golongan obesiti tetapi terlihat kurus kemudiannya pasti akan menjadi bualan mulut orang. Mereka pun nak kurus sama. Tapi diet yang betul perlu supaya berat tidak turun secara mendadak. Penurunan berat badan secara mendadak boleh menyebabkan masalah yang serius seperti kemurungan, psikosis dan halusinasi, risiko tekanan darah tinggi, sakit jantung dan sakit kepala. 


Untuk tidak tersalah mengambil produk yang berbahaya anda boleh cuba Vitamin dari Shaklee. Ia membantu anda untuk mengurangkan berat badan secara sihat. Tapi ambil supplement sahaja tidak cukup, anda perlukan disiplin dan pemakanan yang sihat. Minum air 1 liter bagi setiap 25kg berat badan anda. Air membantu untuk membakar lemak dan menyerap vitamin dengan lebih berkesan. 

3 pelan diet dengan Shaklee

1. Detox

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus di bersih kan baru lah nutrient boleh menyerap pada tahap optimum. Dulu saya pun macam tu berat badan tak turun-turun walaupun dah makan macam-macam ubat kurus. Dari yang mahal hingga yang murah. Rupanya badan tak detoks, toksin terlalu banyak. Sebab tu berat badan tak nak turun. Bila toksin dah di buang baru lah laju berat badan saya turun. Penting tau proses detoks ni. 

Untuk detoks vitamin yang sesuai adalah Herblax dan Alfalfa. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa. Alfalfa di datangkan dengan 330 biji bagi size S dan 700 biji bagi size L. Memang tahan lama. Harga pun berpatutan. Herblax pula sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Biasa nya di ambil sebelum tidur 3-4 biji sekali makan. Tetapi tidak kerap, dalam 2-3 kali sahaja seminggu. Tetapi Herblax tidak di galakkan di ambil oleh ibu yang menyusu kerana bimbang akan memberi kesan cirit birit kepada anak


2. Memecahkan Lemak

Proses memecahkan lemak boleh di lakukan dengan mengambil Lecithin atau Omega Guard. Lecithin di namakan "pengemulasi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya, ia menyebabkan lemak terapung di dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran. Lecithin tidak boleh di hasilkan oleh badan tetapi ia amat penting untuk badan. 

Pada saya Omega Guard lebih berkesan pada badan saya. Ia membuatkan saya lebih selesa dan kekerapan pembuangan angin berlaku setiap kali saya makan Omega guard. Badan terasa ringan dan penghadaman pun lebih lancar. 


3. Membina Otot dengan Protin

Protin sangat di perlukan untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, perkembangan otot, mengawal nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protin dapat membakar kalori sebanyak 35%. 

Kenapa perlu mengambil protin? Untuk menguraikan lemak daripada badan, otot di perlukan untuk mengantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Pastikan protin terkandung dalam setiap makanan jika kita sedang berdiet.  Contoh makanan yang kaya protin adalah kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu, kekacang dan tauhu

Untuk protin terbaik, saya cadangkan cinch shaklee Shaklee dan Energizing Soy Protein. Cinch Shake membantu tubuh kurus dengan lebih berkesan. Ibu yang menyusu tidak di galakkan mengambil Cinch Shake, tetapi ada segelintir ibu yang anaknya mampu menerima kehadiran cinch tanpa menurunkan berat badan mereka. Atau pun ibu boleh gantikan dengan Esp bagi membantu ibu langsing ketika menyusu kan bayi.


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di :
Nurhuda Kassim
Sms/whatsapp : 0176334570
Fb : https://www.facebook.com/huda.kassim sila add untuk info terkini

No comments:

Post a Comment