Thursday, May 15, 2014

Set cantik shaklee

Cara hendak cantik dengan set kecantikan shaklee ;)

Hai para pengguna shaklee dan bakal pengguna. Hari ini saya nak share tentang set kecantikan shaklee.

Saya sendiri pengamal tegar set cantik shaklee ni. Memang best sangat set ni. Selain untuk cantik ada juga khasiat lain yg tersembunyi. Contoh nya set cantik juga boleh mengurangkan resdung dan mengurangkan stress.

VITAMIN APA YANG SIHAT UNTUK KULIT CANTIK ??

Vitamin B complex :
ianya penting dalam kestabilan hormon kita. Kekurangan b complex dalam badan boleh membuatkan kita cepat letih, cepat marah atau moody, cemburu dan banyak lagi.

Bila kita dalam keadaan hormon yang tidak stabil jerawat akan mudah terhasil.  Masalah ini memang selalu saya hadapi. Selalu sangat rasa moody dan cemburu kalau husband tunjuk gambar orang lain. Hehe..nampak tak betapa kurangnya vit b dalam badan saya. Maka saya wajib ambil vit b setiap hari ;) sebiji sahaja di perlukan sehari

Vitamin C :
ianya sangat penting dalam pembentukan collagen. Ramai antara kita yang sibuk nak beli kolagen walhal hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin C membantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.

Vit c juga boleh mengurangkan masalah seperti liang roma yang terbuka. Kuat berpeluh dan masalah gusi selalu berdarah. Kulit yang kering pun boleh di atasi dengan vit c.

Vitamin E :
terkenal sebagai vitamin awet muda. Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan. Selain itu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene. Vitamin E sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masalah kulit yang berminyak.

Pengalaman menarik yang saya lalui dengan vit e shaklee ialah masalah jeragat berkurangan dalam masa dua minggu. Siap saya boleh kopek jeragat tu. Masyaallah memang sangat terbaik. Ini adalah vit kegemaran saya. Tak lengkap hari tanpa vit e

Protien :
sangat penting dalam penghasilan sel baru. Ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jerawat). Tompokan hitam pada kulit akibat jerawat sangat sukar dihilangkan kerana kita tidak mendapat cukup protien yang membantu dalam penghasilan sel baru. Untuk dapatkan kulit yang cantik kita perlulah mendapatkan makanan yang bersumberkan protien yang baik.

Protein yang selalu saya ambil ialah cinch dan esp. Tetapi selalunya untuk kulit memang wajib amalkan esp. Kita akan rasa kasar-kasar di kulit semakin hari makin berkurangan. Yang tinggal cuma kulit yang lembut dan licin.

Masalah seperti tumit merekah juga boleh di atasi dengan esp. Ia juga memutihkan dan menyekatakan tona kulit.

Selepas ambil vit komponen penting adalah air.

Air: sangat penting dalam pengaliran darah , penyerapan semua nutrien dari sumber makanan untuk diserap oleh tubuh. kekurangan air boleh menyebabkan jerawat mudah terhasil. kekurangan air boleh menyebabkan kita mempunyai kulit yang kering seterusnya mempunyai kulit yang bermasalah

Macam mana nak tau berapa liter air di perlukan oleh badan? Senang je. Setiap 25kg berat badan kita perlu ambil 1 liter air. So kalau berat anda 70 kg berapa liter air di perlukan? Sila la kire...hehe

Maka, kalau nak kulit cantik wajib la ambil vitamin-vitamin yang telah di cadangkan. Tak semestinya ambil semua.

Anda boleh pilih mengikut bajet dan keperluan anda. Tanya poket dulu ye.

Sebarang pertanyaa  boleh hubungi/whasap/we chat/msg sy

Huda
0176334570
hudakassim.blogspot.com
Fb : huda alif

No comments:

Post a Comment