Thursday, August 20, 2015

Freeletics, senaman kardiovaskular yang mudah

FREELETICS SENAMAN KARDIOVASKULAR YANG MUDAH

Semalam saya start semula freeletics yang dah lama saya tinggalkan.
Bersenam bukan mudah sebenarnya.
Ia perlukan rakan, motivasi, kekuatan mental dan fizikal.
Juga kekuatan melawan nafsu makan. hehehe.

Apa yang penting sebelum memulakan freeletics korang boleh download dulu application freeletics dekat handphone. Application tu lebih kurang macam ni.

Korang boleh download aplikasi ni untuk memudahkan korang trace kan perjalanan freeletics korang.
Biasanya 15 minggu cabaran di perlukan untuk mendapatkan hasil yang terbaik. Dalam ni ada macam-macam cara senaman freeletics. Nak tak nak je buat. heheeh

Untuk permulaan biasanya tak banyak set lah kena buat. Contoh satu masa ada la dalam 3 set.
Tapi jangan la paksa diri tu. Sebab nak dapatkan stamina bukannya mudah. Biasanya permulaan saya suka amalkan yang ini.



Saya pernah sharekan gambar ini kat entry sebelum ni. For beginners buat 3 set. Nanti lama-lama improve lah ke 4-5 set kalau dah terer boleh buat 6 set.
Trust me menjejeh-jejeh peluh kau akan keluar.
Time tu anda akan rasa sedikit fit. Sebab setiap gerak-geri ni memang ada kebaikan yang tersendiri.
Boleh lah google kebaikan setiap pergerakkan tu.

Biasakan untuk bersenam 5 kali seminggu. Ulang-ulang apa yang ada dalam gambar tu atau anda folllow je applikasi freeletis tu suruh.

Bagi wanita, anda jangan risau badan akan jadi macam abg sado. Metabolisma kita lain. So, tak akan korang jadi kakak sado. Teruskan usaha untuk dapatkan berat badan idaman. Yang penting kena letak target yang realistik lah kan.

Sebelum terlupa. Belajar untuk kira kalori. Jangan main balun je.
Korang boleh gabungkan DIET ATKINS dan FREELECITCS.
Atau amalkan CLEAN DIET.
 Kena tahu juga berapa kalori yang korang kena ambil untuk mengurangkan berat badan tu.
Boleh klik link bawah ni. Nanti boleh lah kira sendiri
Penting ni. Kalau tidak rugi lah korang senam tapi apsal la berat tak nak turun.

CARA KIRA KALORI SEHARI
 https://www.glucernachallengeme-bm.com.my/tools/bmr-calculator

contoh web tu macam ni. Jangan salah pulak. hahah


Senang gila ada web ni. Nanti korang letak la berapa tinggi, berapa berat badan, berapa umur, selalu buat kerja yang berdiri atau duduk. Ada juga tambahan info. Kalau korang rasa nak turunkan berat badan 1kg dalam seminggu dia akan bagitahu berapa kalori kena ambil.

Jangan lebih dari kalori yang di sarankan. Baik-baik2 nak turunkan berat badan jadi naik pulak. heheh.
ok mesti korang tertanya-tanya. Mana pulak nk tau kalori makanan yang kita makan tu.
Alahh korang ni manja betul lah. Penat saya melayan. haha

Ok kalau saya biasa akan rujuk :
 http://cekodok.com/
 http://www.kalorimakanan.com/
  http://kalorimakanan2u.blogspot.com/

Cukuplah tiga web ni. Nak lebih-lebih rajinkan lah diri mencari ye.
Selain aplikasi freeletics, pengiraan kalori bagi lelaki dan perempuan, pengiraan kalori dalam makanan.
Anda juga di galakkan untuk mengambil supplement tambahan.
Tapi jangan lupa kira kalori.

Macam saya, saya akan ambil protein shake dari shaklee.
Biasanya saya amalkan ENERGIZING SOY PROTEIN dan CINCH SHAKE LATTE.
Bagus amalkan ini. Sebab semasa senam kita memang perlukan protein.
Lagipun ia membantu membina otot.
Otot sebenarnya amat penting. Ia membantu mempercepatkan proses pembakaran lemak.
Maka, tiada lah yoyo effect di mana badan yang kurus selalu akan naik kembali

Biasanya sebelum senam saya shake protein dua ni.
Rasa dia sedap. Saya prefer latte. Boleh di campur dengan ais.
Antara kebaikan esp dan cinch latte ialah





Yang best tu selain untuk senamania juga bantu untuk dapatkan body macam bodybuilder.
Mudah sangat. Ok sampai di sini sahaja perkongsian freeeletics saya. Lainkali saya share lagi ye 

Saya juga adalah pengedar Shaklee.

Kalau nak order boleh lah contact saya ye.
NURHUDA BINTI KASSIM
SID : 891683
WHASAP : 0176334570
CALL/SMS : 01118766483
ADD FB : HUDA ALIF
FB PAGE : VITAMIN TERBAIK - LESS EFFORT, MAX RESULT

No comments:

Post a Comment