Monday, August 24, 2015

Kurus dengan mudah

Badan makin naik sejak raya hari tu.
Dah buat freeletics dari minggu lepas.
Rasa selesa sikit lah.
.
Tapi pemakanan tu susah betul nak kawal. Semalam dah membalun mee goreng mamak.
Masak sendiri je, baru terjamin kebersihan. Hehe.
.
Kalori bagi sepinggan mee goreng mamak siap telur, fishball dan sayur-sayur kalau tak silap saya 500kalori ++.
Badan saya ni kalau nak cepat-cepat turun 1 kg bagi setiap minggu kena ambil makanan yang mengandungi 780 kalori sahaja.
.
Makanya hari ini saya mulakan misi mengira kalori. Kena control in and out. Pagi ni berjinak-jinak semula dengan cinch shake latte dan esp.
Sedap woo pagi-pagi gini shake air shaklee.
.
Kita akan rasa perut kenyang sampai tengahari. Yang penting protein shake ni hanya 122 kalori per serving.
.
Selain tu boleh lah minum air masak banyak-banyak. Air masak sangat penting kalau nak turunkan berat badan.
.
Korang tau ke macam mana nak kira air yang di perlukan oleh badan?
.
Senang je, kira macam ni.
Bagi setiap 25kg berat badan air yg di perlukan adalah 1 liter.
So kalau macam saya 63kg berapa air saya perlu?
.
Nak mudah anggap sahaja 3 liter.
Saya tengok kawan-kawan yang banyak minum air masak memang cepat slim tau. So kalau anda rasa nak slim standby lah air banyak-banyak.
.
Kebaikan protein shake cinch dan esp
.
Korang mesti tanya apa kelebihan protein shake tu? Kenapa saya kena ambil untuk nak kuruskan badan?
.
Sebabnya adalah :
* ia memberi rasa kenyang yang panjang
* ia juga menghalang kita dari makan terlalu banyak
* ia juga membantu untuk reshape semula badan yang mengeleber
* selain itu ia juga boleh resize baju kita. Kalau dulu biasa pakai baju size xl, kini dah boleh pakai baju size s atau m
* ia membantu membakar lemak
* ia membina otot
* otot amat di perlukan untuk menaikkan metabolisma badan
* bila metabolisma badan tinggi maka lebih mudah lah berat badan kita turun
.
Paham ke paham?
.
Sebab tu saya fully suggested ambil cinch dan esp ni. Sangat-sangat membantu mengawal selera makan.
.
Rujuk pic di bawah untuk kelebihan cinch dan esp. Ia ada banyak kelebihan lain selain untuk kurus ☺☺

.

Nak cuba shaklee?

Hubungi saya

Nurhuda 

0176334570 whasap

01118766483 call/ sms

Add fb : huda alif

Like fb : vitamin terbaik - less effort max result

Cod area : kluang dan batu pahat

No comments:

Post a Comment