Monday, August 24, 2015

Kolesterol tinggi punca mati mengejut

Bulan ini saya di kejutkan dengan berita kematian seorang rakan sekerja.
Kami bukan satu sekolah.
Tapi kami sama-sama pembantu makmal
.
.
Di usia awal 30an dengan anak baru seorang Allah jemput ketika sedang bermain badminton.
.
Setelah di dignose di dapati kolesterol tinggi dalam darah. Menyebabkan serangan jantung. Mati mengejut.
Anda nak ke mati macam tu?
.
Saya tidak menghina si polan.
Cumanya kita kena beringat.
Yang kurus tak semestinya sihat, gemuk itu tidak awesome.
Kurus tanpa jaga pemakanan juga tidak awesome.
.
Hari ini saya check darah.
Alhamdullilah kolesterol saya kembali rendah. Awal bulan hari tu check 6.2.
Dah paras bahaya.
.
Takut juga nak check tadi.
Alhamdullilah. Tak sia2 saya makan omega guard dan phytocol st.
Dari 6.2 ia turun 4.8
happy rasa.
.
Cumanya glukose tinggi.
Mungkin sebab baru sarapan.
Jika anda pengemar teh tarik, nasi lemak, ayam goreng dan makanan bersantan.
Hati2 ye.
.
Jangan lupa untuk telan supplement terutama sekali omega dan phytocol st supaya kolesterol dalam darah tidak tinggi. Mak pun saya bekalkan dua vitamin ni supaya sentiasa sihat.
.
.
Nak cuba?

Huda 0176334570

No comments:

Post a Comment