Tuesday, August 16, 2016

Law of attraction

*Law of Attraction*

- Thought become things.

Kesimpulan yang Lia boleh huraikan atas perbincangan kami dengan Founder Erna dan stokis2 yg telah/sedang membuat income ratusan ribu ialah:

*"All what we are now because of our thoughts"*

Kita sepatutnya FOCUS dan fikir *apa yg kita nak* bukan ape yg kita tak nak.

Cth: aku nak keluar cepat sebab tak nak tempuh jem. Aku tak suka jem. Aku takut jem. Ape yg jadi ialah, jem juga yg kita akan tempuh.

Kita sepatutnya fikir, aku akan keluar cepat, aku akan sampai awal. Aku pasti akan sampai awal. Tak perlu fikir yg lain2. 

Cth: Aku takut org tak suka. Aku takut org tak beli. Aku tak nak rugi. Aku tak nak susah. Aku takut tak laku. Aku takut tak habis stok.. Berbagai lagi cara pemikiran yg boleh memberi stress kpd diri sendiri. Akhirnya, apa yg kita fikir ini akan terjadi. 

Mengapa? Kerana kita ada lah magnet yang akan menarik apa sahaja yg kita fikirkan walaupun kita tidak mahu.

Apa yg sepatutnya kita fikir ialah mudah tapi ingin kekalkan cara pemikiran itu yg perlu dilakukan berulang kali hingga jadi habit.

Cth: Aku yakin org akan suka aku😊. Aku yakin ramai yg akan membeli😊. Aku yakin akan untung😊. Aku yakin akan senang dan senang😊. Aku pasti ianya laku😊. Aku yakin stok akan habis😊. Aku yakin dan yakin dan yakin.. Cukup.. Tak perlu fikir ape yg kita takut.. Fikir ape yg kita nak dan yg kita suka.. Bila fikiran/mindset betul, perasaan kita juga akan happy, hati juga akan senang.. Dan Law of Attraction akan bertindak mengikut ape yg kita fikirkan.

*Allah sentiasa mengikut sangkaan hambaNya*

Cara yg mudah untuk kawal pemikiran kita ialah melalui perasaan kita.

Pilih !!! Perasaan yg baik dan gembira atau perasaan yg buruk.

Feel good create your future on track of success

Feel bad create off track from what you really want.

*Bagaimana nak mempunyai perasaan yg baik, gembira?*

Fikirkan perkara2 yg baik dan akan membuat anda gembira. Fikir dan bayangkan jika anda berjaya ke tahap yg anda inginkan. Fikir kan sesuatu yang indah. Fikirkan kegembiraan bila stok kita habis dijual. Fikirkan kita mendapat ratusan ribu. Fikirkan berapa ramai yg kita dapat bantu. Fikirkan kegembiraan orang2 yang telah dibantu. Apa sahaja kita boleh fikirkan asalkan memberi kita perasaan yg baik dan gembira.

Boleh boleh semuaaa?!!! 

Nak LAGIIII Lia share?!!! 

Say, We Want More!!!


*Bagaimana proses membina pemikiran sebegini?*

1. Ask - Tulis apa yg anda ingin capai. Buat *VISUALISATION BOARD* ape yg anda ingin kan. Setiap kali setiap hari anda melihat ape yg anda tulis atau ape yg anda lihat pada visual board anda pasti gembira.

2. Believe - Percaya yg kita ada kemampuan dan kebolehan untuk mencapainya. Ape yg membezakan kita dengan org lain? Tiada. Bermula dari fikiran/mindset dan juga tindakan kita seterusnya lah yg akan membezakan kita dengan org lain. Percaya yg kita akan dapat ape yg kita impikan semasa masih hidup. Percaya kita akan capai semua tu dengan cepat dan pantas. Secara tak langsung, tindakan kita akan bertukar menjadi cepat, pelbagai idea datang utk membantu tindakan kita.

3. Receive - Feel it now as you have it now. Bayangkan perasaan gembira yg kita dapat bila kita capai satu persatu impian kita. Tanamkan perasaan gembira seperti kita seolah2 kita tahu kita hampir capai impian kita. 😍

Mulakan dari DALAMAN kita, HATI kita. Jadikan hati kita bersih dan gembira. Buang segala yang terbuku. Maafkan org lain yg membuat kesilapan dgn kita. 
FOCUS on happiness and joy. FOCUS pada harapan kita. Buang fokus kita kpd kesakitan dalaman atau luaran. Buang fokus kita kpd stress atau letih. 

"Man becomes what he think about"

Jangan cakap saya tak boleh atau tak mampu. Jangan cakap saya tiada duit. Jangan cakap saya tidak mempunyai kebolehan membuat itu ini.. Tukar !!!
KITA IALAH APA YANG KITA FIKIRKAN.

Mulakan dari hari ini, apa yg kita mahu sebenarnya. Percaya yang kita mampu dan pasti akan mendapatnya. Percaya yang kita berhak memilikinya/mendapatnya. Bayangkan setiap hari seolah2 kita berjaya mendapatnya.. Maka *Law of Attraction* akan bertindak dgn sendirinya membuka jalan dan idea untuk kita sampai ke tempat yg kita mahukan. Sampai ke impian yg kita inginkan. 

"Allah akan mengikut sangkaan hambaNya"

Mulakan setiap bangun pagi berterima kasih kepada Allah. Pasti sepanjang hari kita akan menjadi baik. Perasaan kita akan gembira sentiasa.

Bukan merungut, bukan marah.. Bukan.. Itu membuatkan hari kita akan menjadi buruk sepanjang hari. NO okay!!

"Be intentionally and fire on fire on what you want. You have to be hungry, you have to act on it"

Semoga bermanfaat utk kita semua.

Lia yakin anda akan membaca satu persatu hingga akhir kerana ini lah detik permulaan hidup kita semula 😊😍❤

Lia NAK BERJAYA sama sama dengan anda semua!!!



No comments:

Post a Comment