Friday, April 9, 2010

i will survive...-_-

hello bloggie...

bru sekejap tadi..someone msg....
tell me that i would get back my money yg dia borrow last year...
but..another people reluctant to give that money to me.. T_T...
b'coz someone(which is 1st person in above) is also borrow her money...
sejujur nye..aku tak suke gaduh2....merebut hutang..sape dlu yg ptut di byr...or spe yg berhak utk dpt lebih...

ye...aku mengalah...ak halal kan duit tu...aku dh penat...
sukati korg la nk wt pe....ak tade duit pun aku tade hal...
yg penting aku tak sush kan org len..aku hidup dgn duit yg tinggal bpe je tu....
pasrah...-_-....aku syg sume family aku.....so .ape leh wt...klu nk sume duit yg aku ada pun aku rela..

bg aku duit is not everything..lantak la org nk kata pe..klu nk sgt duit..aku bg...aku leh cari duit sendri...aku tak suke bergantung harap ngan org..duit ptptn yg seciput tu la wt byr all expenses for 6month rent, duit makan, duit pakai, segala sume..
tak perlu aku minta kt mak...aku nk mak pun rasa duit hasil keje....shopping li brg pe yg mereka suke...

ye tu hak mereka...dri kecil smpai besr aku dh rsa perit nye hidup...
kesusahan dh tak berbekas dlm hidup aku...
aku still leh survive....
aku tak suke berhutang...coz aku tau...sush n berat nk membyr hutang tu..
ada duit..dpt la ape yg kite nk...tade duit tak yah...nk gedik2 bli itu dan ini...
sedar diri.....tak kaya...tak de duit...tak de harta....


moga Allah memberkati hidup family aku....
murah kan rezeki....beri kemudahan, kesenangan...ketenangan...
moga pas keje t ..aku dpt bantu mereka...

membalas jasa mereka...yg suatu masa dlu memberi kan aku kebhagian...amin....

No comments:

Post a Comment