Monday, September 15, 2014

Diet bersama shaklee - 1

Assalamualaikum

Dah lama tak bersiaran dekat blog ni. Naik bersawang dah ni. Hehe. Start semalam saya dah mulakan inchloss program.

Sebab naik 2kg. Dari berat yg dah memang berat bertambah lagi berat

14/9 - 63kg before 61kg

So bertitik tolak dari situ. Saya mulakan journal diet ni. Ok jom tgk apa yang saya ambil sepanjang diet ni. Nak kata diet tak la diet sangat. Sebab kalau rasa nak makan saya makan je :D tak perlu nak berlapar. Tapi sila berpada-pada :)

Sebelum saya terlupa meh sy beritahu apa yang saya dah makan pada hari 1 & 2 cabaran diet ni

Day 1 - masih makan macam biasa.
Pagi - cinch + esp

Kul 9.30 am - lontong

Kul 12 tghari - jemputan kawen
( beriani + ayam + daging + acar + bubur jagung + air oren) ambil semua lauk tapi sikit2

Minum air 1 liter

Ptg cinch + esp

Malam lapar pulak. Sebab first day memang mencabar. - telur rebus dari kenduri kawen dan air masak.

Kuat makan kan? Hahaha

Day 2 - cinch + esp + collagen

Nak kurus nak cantik maka campurkan segala2 nya utk kebahagian :D

10am - mee rebus + teh o

1.30pm - biskut oat 6 keping size kecik2

5 pm - getuk ubi + pisang (kerna terpaksa ku relakan - kawan beli suh makan..huhu)

6pm - tomyam sayur + omega guard (tlg flushh...dh over makan ni) :"( cmno nk kurus..hehe

Sebelum tidur malam ni - ostematrix 4 biji - utk lawas dan segar kan badan yang letih. Sebab lately selalu tinggal vitamin cantik.

Sbb tgh ttc (cubaan mengandung) so tak boleh nak ambil herblax macam selalu :)

Doakan saya cepat mengandung dan selim melim ye. Sayang korang!!

Yang nk kurus :)

Huda 0176334570

No comments:

Post a Comment