Tuesday, January 26, 2010

stress pula...

bila aku stress..aku suka g cari ayt2 yg leh memotivasi kan aku balik...aku suke sgt..
so, aku dh tak stress bila aku ngadap ayat2 motivasi...so i remain perseverance...

ha..ni ayat bila aku rasa aku dh down..thap dewa..

  • "Barang siapa yg bangun pada waktu pagi, sambil bersunggut kerana kesusahan hidup. maka seolah2 ia bersungut kerana perbuatan tuhan Nya.. "
  • "Barang siapa yg bersedih krn kehidupan di dunia, bererti dia telah marah kepada tuhan Nya.."
ni memang good therapy utk aku...korg yg stress tu try r...utk aku berkesan...tpi tak tau r korang...tak pun klu aku sedih or stress aku akan layan nasyid..n aku akan rasa betapa kerdil nye aku kt dunia yg tak kekal ni...so, at the same time aku akan muhasabah diri aku...

other than that, ble aku dh penat nk ngadap buku n aku rasa, aku dh pent ..thap dh tepu otak aku ni..aku akan layan lagu UNIC-LANGKAH TERCIPTA, or MAWWADAH-TERIMA KASIH TUHAN,...bnde ni aku dh praktis dari sekolah lgi..dlu2 lagu yg memotivasi kan aku is lagu TEKAD BY HAZAMI...memang aku jdi kental..n ingat n berjaya saje...

so,,jom la lagu ni..aku suke....


Semalam aku kelukaan,
kecewa kehampaan,
mencalar ketabahan,
mimpi yang sering ku harapkan,
menjadi kenyataan,
namun tak kesampaian.

Allah…
Inginku hentikan langkah ini,
bagaikan tak mampu untuk ku bertahan,
semangat tenggelam,
lemah daya,
haruskah aku mengalah,
namun jiwaku berbisik,
inilah dugaan.

Dan langkahku kini terbuka,
pada hikmah dugaan,
uji keimanan (menguji keimanan),
tak dilontarkanNya ujian,
di luar kekuatan,
setiap diri insan.

Allah…
Pimpinlah diriku,
tuk bangkit semula,
meneruskan langkah,
perjuangan ini,
cekalkan hati dan semangatku,
kurniakan ketabahan,
agar mimpi jadi nyata,
padaMu ku meminta.

Daku mohon agung kudratMu,
wahai Tuhan yang satu,
segalanya dariMu.

Lagu : Bazli
Lirik : Bazli & Atie

k..sesungguh nye aku nga sedih about my self...
thats why aku tulis blog ni..ak tgh cari kekuatan...
doakan aku slalu happy k..
aku benci sedih..tpi aku tau..ni dugaan..
terima kasih tuhan...


No comments:

Post a Comment